Един от 10-те ми съвета за по-успешна кариера на програмист беше да “Учим нов език всяка година“. Прекрасен вариант е да прочетем една малка, 500-600 страници, книжка на плажа. Това е доказан и изпитан метод, който работи. Чудите се обаче, дали има нещо още по-забавно, което може да правите на плажа? Да, определено има. Казва се игра на карти (и евентуално пиене на бира). А какво по-хубаво и geeky от игра на белот с карти специално създадени за програмисти? С изписан код на различни езици на тях? :)

code:deck
code:deck

code:deck

code:deck са супер стилни, дизайнерски, интересни и най-вече забавни карти за игра. На всяка карта е изписана нейната “стойност” чрез различен език за програмиране. Основателите/изобретателите са избрали следните 13 езика за програмиране за своите карти:

Доста добър избор от езици. Има няколко, които ми липсват (като Ruby например) и няколко, които са ми в повече, но като цяло мисля, че са подбрани добре. А Brainfuck е един особено интересен език за програмиране, който горещо ви препоръчвам да научите (ако не тази година, то поне другата). От следващия месец ще се постарая да го вкарам в SV Index – все пак е важно да знаем как върви търсенето на Brainfuck програмисти в България. :)

Картите са наистина уникални и определено ще се забавлявате много с тях. Но още по-якото е, че са създадени от трима българи – Стефан Манолов, Димитър Панов и Валентин Димитров. И то не къде да е, а в Софийската долина. Нека обаче те самите ни разкажат малко повече за идеята, реализацията, бъдещите им планове и за тях самите.

Как се зароди идеята?

Стефан: Основната идея дойде от Димитър. Той е голям фен на игрите с карти и един вид колекционер на разнообразни по стил тестета. Забелязвайки колко популярни са игрите с карти по път и време на team building мероприятия му хрумна, че трябва да има карти и специално за програмисти.

Как я реализирахте?

Стефан: Когато имаш идея обикновено трябва да се действа, защото рано или късно тя може да сполети и някой друг. Тук се намесихме с Валентин и подканихме Димитър да я реализира.

Валентин: Направата на картите беше интересен процес и за тримата – минахме през изчистването на графичния дизайн и запълването на картите с код, за което ни помогнаха доста приятели. След това тествахме материали и търсихме печатница с достатъчно опит в печатането на качествени карти за игра. А после дойде и забавата да реализираме web site-а и видео рекламата, за която трябва да благодарим на Spider Videos.

Кое беше най-трудната част от създаването на code:deck?

Стефан: Времето. И тримата работим full time в IT компании. Повечето читатели сигурно са наясно от първа ръка, че не винаги е лесно да намериш време за личните си хобита или странични проекти. Тримата успяхме да балансираме задачите и когато някой от нас беше прекалено зает, другите компенсираха. (Миро: Да, напълно ви разбирам. :) )

Димитър: Намирането на точната печатница също беше един от по-големите проблеми, пред които се изправихме. Оказа се, че в София много малко печатници реално са печатали карти и имат know-how за това.

Какви са ви плановете за развитие?

Стефан: Когато започваш лично начинание или направо да го наречем бизнес, много е важно, с кого ще се хванеш да го правиш. code:deck реално беше не само първия ни продукт, но и своеобразно изпитание, за да си проличи дали тримата може да работим заедно. Основната ни цел в момента е да разширим дистрибуцията на code:deck, докато паралелно обмисляме бъдещите продукти и начинания на Varianto:25 – нашето малко дизайн студио.

Планирате ли нови версии? :)

Димитър: Разбира се! Следим внимателно отзивите на първите ни “тестъри” и потребители и вече бяха намерени няколко малки “бъга”, които ще бъдат коригирани в следващия build. :)

Ще позволите ли клиентите сами да избират кои езици да бъдат включени? Нещо като конфигуратор за карти.

Валентин: Идеята за лични конфигурации по картите беше повдигната няколко пъти – както между нас, така и като feedback от първите ни клиенти. За съжаление, технологията за печатане на картите в момента не ни позволява да печатаме индивидуално конфигурирани тестета на приемливи цени. Обмисляме идеята да има гласуване сред феновете за селекция на представените езици в алтернативни бъдещи версии на code:deck.

Как ще се наложите на чуждите пазари?

Стефан: Това е главната ни задача в момента. Тече комуникация с популярни IT блогове и новинарски сайтове. Надяваме се, че и те биха проявили интерес подобно на sofiavalley.com. Тук е моментът да спомена, че сме изключително благодарни за вниманието и интереса, който проявихте към нас. (Миро: След този пост techcrunch сами ще ви потърсят. ;) )

Ако има читатели, които искат да ни помогнат в популяризирането на code:deck би било страхотно ако споделят facebook страницата или директно website-а ни на техни IT колеги в чужбина.

Разкажете малко повече за себе си.

Валентин: С Димитър сме колеги в Телерик, където работим като front end developer-и, но дизайнът също не ни е чужд. Винаги се стремим към качествен и изчистен дизайн и се постарахме да реализираме картите в такъв стил.  (Миро: Останах тотално изненадан, че сме колеги. :) )

Стефан: Работя като Deployment Engineer към Comverse Bulgaria, но се интересувам от маркетинг и популярния последно време crowdfunding. Реално качественият дизайн, особено на нови иновативни продукти, е страст и на трима ни. За сега се сработваме перфектно и мисля, че Varianto:25 е начинът, по който можем да реализираме идеите си.

Вижте рекламното видео на code:deck и не прекалявайте с картите. :)